havinaA

اموزش مطالب پزشکی

havinaA

اموزش مطالب پزشکی

10 تا از فواید خود باوری

۱- انتقاد از موضع قدرت

انتقاد چهره های بسیاری دارد. گاهی اوقات، سازنده است. به عنوان مثال وقتی یک رئیس با ملایمت شما را متوجه خطاها و کاستی های عملکردتان می کند، نسبت به زمانی که شما را مستقیما مورد خطاب قرار می دهد، می تواند به نتیجه قوی تری منجر شود. زمانی که انتقاد به این شکل باشد، مفید و سازنده خواهد بود.

 

با این وجود بیش تر اوقات انتقاد به عنوان یک اثر جانبی زننده برای عزت نفس پایین به نظر می رسد. که می تواند همسران را در مقابل یکدیگر قرار دهد، اعضای خانواده را از هم جدا کند و روابط را خراب کند.

 

در ریشه همه آن ها ؟ انتظاراتی است که با واقعیت مطابقت ندارند.

 

 

وقتی به خودمان اعتماد نداریم ، باور کردن دیگران دشوار می شود. در نتیجه می توانیم ایده آل و آرمان های غیر قابل دستیابی را ایجاد کنیم که حتی کسانی که به ما نزدیک نیستند، نمی توانند به آن برسند.

 

هنگامی که نگرش و رویکرد شما اعتماد به نفس بالا باشد، چشم انداز خود را مجددا تنظیم می کنید و برای خودتان و عزیزانتان – تا حدودی آزادی برای اشتباه کردن و دریافت عشق مجدد اختصاص می دهید.

 

۲- استرس قابل مدیریت تر می شود

طبق بررسی جدید، بیش از نیمی از بزرگسالان شاغل نگران میزان استرس در زندگی خود هستند.

 

از فرصت ها تا تعهدات خانوادگی گرفته تا هر محرکی که در این میان وجود دارد، به سادگی می توانیم از انجام چندین کار به صورت هم زمان احساس درماندگی کنیم.

 

هنگامی که ما به توانایی های خود در انجام عملکرد و کارها اعتماد نداریم، این بار سنگین از چالش برانگیزترین موارد در برگیرنده ما و اغلب غیر قابل ‌تحمل خواهد بود.

 

از طرف دیگر، اعتماد به نفس بالا به ما کمک می کند تا انرژی و عزم راسخ برای مقابله با حتی فشارهای اضطراب آور را به دست آوریم.

 

مزیت اضافی؟ ما می توانیم برخی از علائم جسمی منفی ناشی از استرس را کنار بگذاریم.

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد