havinaA

اموزش مطالب پزشکی

havinaA

اموزش مطالب پزشکی

علت ریزش شدید مو در خانم ها

1-حاملگی، جراحی و دیگر حوادث پراسترس

تلوژن افلوویوم پدیده‌ای است که پس از جراحی، حاملگی و یا هر اتفاق پر استرس دیگری رخ می‌دهد. همچنین این پدیده ممکن است بخاطر مصرف داروهایی مثل داروهای ضدافسردگی، مسدودکننده‌های بتا و داروهای ضدالتهاب غیر استروئیدی در انسان ظاهر شود. در پدیده تلوژن افلوویوم مو با سرعت زیادی شروع به ریزش می‌کند.

  • علایم: زنانی که دچار تلوژن افلوویوم شده‌اند ممکن است شش هفته تا سه ماه پس از یک رخداد پرحادثه دچار ریزش مو شوند. ممکن است به اندازه یک کف دست مو از دست بدهند.
  • آزمایشات: آزمایش خاصی برای بررسی پدیده تلوژن افلوویوم وجود ندارد اما پزشک می‌تواند با بررسی حوادثی که اخیراً برای شما افتاده و همچنین بررسی ریشه مو شما را مورد معاینه قرار دهد.
  • درمان: گاهی اوقات پس از جراحی، بارداری یا یک حادثه پر استرس ناچارید مدتی را صبر کنید تا ریزش مو کاهش یابد. اگر دلیل ریزش مو مصرف داروهاست، از دکتر خود بخواهید میزان مصرف دارو را پایین بیاورد و اگر مربوط به استرس است، باید میزان استرس خود را پایین بیاورید.

2- ریزش موی ارثی

رایج ترین علت ریزش مو است. ژن‌های ریزش مو ممکن است از والدین به شما منتقل شود و اگر هردو دچار ریزش مو باشند شانس شما نیز برای ریزش مو بیشتر است.

  • علایم: معمولاً موهای جلوی پیشانی شروع به نازک شدن می‌کند. این شرایط به کندی رخ داده و ممکن است از 20 سالگی شروع شود. البته در برخی موارد نیز ممکن است ریزش مو در تمام سر اتفاق بیفتد.
  • آزمایشات: متخصص با بررسی الگوی ریزش موی شما ارثی بودن ریزش مو را بررسی می‌کند. همچنین بافت برداری از سر نیز می‌تواند به تشخیص این نوع ریزش مو کمک کند.
  • درمان: با استعمال ماینوکسیدیل به میزان دو بار در روز می‌توانید سرعت ریزش مو را کاهش دهید. این دارو هم برای زنان و هم برای مردان قابل استفاده است، اما زنان باید از دوز پایین آن استفاده کنند تا دچار عوارض جانبی نشوند. زنان باردار و شیرده نباید از ماینوکسیدیل استفاده کنند.

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید....


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد