havinaA

اموزش مطالب پزشکی

havinaA

اموزش مطالب پزشکی

5 حرکت یوگای صورت برای تقویت چشم

۱-چشمک زدن: چشمانتان را باز کنید و سپس ۱۰ بار پشت سر هم پلک بزنید. حالا چشمها را به مدت ۲۰ ثانیه ببندید و این تمرین را ۴ بار دیگر انجام دهید. چشم انسان باید ۲۵ بار در دقیقه باز و بسته شود. اگرچه بسیاری از ما، مخصوصا وقتی روی چیزی در گوشی یا کامپیوترمان متمرکز هستیم، این کار را نمی‌کنیم. این تمرین به چشم کمک می‌کند تا خودش را تغذیه کند و همچنین باعث استراحت عضلات این عضو می‌شود و از خشکی آن جلوگیری می‌کند.

 

 

۲-لمس با کف دست: اگر در کلاسهای یوگا شرکت کرده باشید، احتمالا با این تمرین آشنایی دارید. کف دستهایتان را به هم بمالید تا گرم شوند. سپس آنها را روی چشمانتان بگذارید تا گرما منتقل شده و کف دستهایتان سرد شوند. روی چیزی تمرکز کنید و آرام باشید. این تمرینی نوعی ورزش آرامشبخش است که پس از یک روز کاری طولانی، می‌توانید روی چشمهایتان امتحان کنید.

 

۳- نگاه به طرفین و چرخاندن چشمها: حالا وقت آن است تا عضلات چشمتان را بکشید. چشمانتان را به آرامی از سویی به سوی حرکت دهید و سپس به صورت دورانی بچرخانید. اگر کار برایتان دشوار است، ازانگشتتان کمک بگیرید و آن را به صورت دورانی حرکت دهید و با چشمها این مسیر را دنبال کنید. گردنتان نباید تکان بخورد. این دو تمرین را ۲۰ بار تکرار کنید.

 

 

۴- ایستادن روی شانه‌ها (یوگای ساروانگ آسانا): این تمرین نه تنها به چشمها بلکه به مغزتان هم کمک می‌کند. روی تشک یوگا دراز بکشید و با کمک بازوهایتان، پاها را صاف بالا برده و پنجه را به پشت سر هدایت کنید طوریکه کمرتان به حالت شیبدار و زانوها تقریبا بالای سرتان باشند. این وضعیت گردش خون را در مغز و اعصاب بینایی افزایش می‌دهد. همچنین می‌توانید رو به پشت دراز بکشید و پاها را تا جایی که می‌توانید صاف به سمت بالا نگه دارید. این تمرین گردش خون را در چشمها، مغز و بینی بالا می‌برد و از این طریق عملکرد این اعضا هم تقویت می‌شود. با انجام این حرکت، تمام ارگانهای دیگر بدن سم‌زدایی شده و عملکردشان به حداکثر می‌رسد.

 

 

۵-تنفس پرانایاما: این تمرین که به تنفس زنبور عسل هم معروف است، با چند تنفس ساده واقعا آرامتان می‌کند و می‌تواند سرو صداهای اضافی در سرتان را از بین ببرد. روی زمین چهار زانو یا به هر شکلی که راحتید، بنشینید. حالا انگشتانتان را به صورت افقی روی چشمهایتان قرار دهید. ابتدا نفستان را به بیرون بدهید. با کشیدن هوا به داخل بینی، صدایی مثل وزوز زنبور ایجاد می‌شود. حین این تمرین حواستان باشد که به چشمها کمی فشار وارد کنید و لبهایتان محکم روی یکدیگر باشند.

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد