havinaA

اموزش مطالب پزشکی

havinaA

اموزش مطالب پزشکی

چگونه با انرژی بیشتری از خواب بیدار شویم؟

۱-اول زمان خواب خود را طوری تعیین کنید که به اندازه کافی بخوابید.

کاملاً واضح و روشن است که اگر به اندازه کافی نخوابید، قطعاً نمی توانید سرحال از خواب بیدار شوید ، بنابراین یک برنامه منظم برای تنظیم خواب خود داشته باشید. حداقل ۷ ساعت در شب بخوابید. زمان به رختخواب رفتن و بیدار شدن شما باید همیشه یکسان و دقیق باشد و هر روز هفته حتی آخر هفته ها نیز از آن پیروی کنید.

 

۲-اتاق را تاریک، آرام و خنک نگه دارید.

اگر فقط میزان خواب خود را تنظیم کنید، این اقدام شما حائز اهمیت است اما به تنهایی کارآمد نخواهد بود. محیطی که در آن استراحت می ‌کنید نیز بسیار مهم است. برای این که خواب کافی داشته باشید، باید اتاقتان کاملاً تاریک، آرام و خنک باشد. تمام چراغ ها را خاموش کنید، تمام پرده ها را بکشید و همه لوازم الکترونیکی را نیز خاموش کنید. هر گونه صدایی می تواند باعث آشفتگی خواب شما بشود. دمای اتاق نیز باید نسبتا پایین یا متوسط باشد که معمولاً ۶۰ درجه فارنهایت دمای مناسبی است و باعث خواب بهتر شما خواهد شد.

 

 

۳-اجازه دهید که نور خورشید به اتاق شما برسد.

خوابیدن در یک محیط شبیه به غار تاریک قطعاً برای عمیق شدن و استراحت بهتر شما مناسب تر است. اما اگر می خواهید صبح ها سرحال از خواب بیدار شوید، باید راهی را پیدا کنید که هنگام صبح ، نور آفتاب به اتاق شما وارد شود. اگر به چنین چیزی دسترسی ندارید، می‌ توانید از نورهای طبیعی هنگام بیدار شدن از خواب استفاده کنید تا ریتم بدنی شما تنظیم گردد. اگر پرده های شما کاملاً کشیده شده ، باید حداقل از لبه های این پرده نور آفتاب به اتاق تان بتابد و متوجه شوید که هوا روشن شده است.

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد