havinaA

اموزش مطالب پزشکی

havinaA

اموزش مطالب پزشکی

جلوگیری از نیش حشرات

۱-از محصولات دفع حشرات استفاده کنید.

معمولاً در مناطق گرمسیری از این محصولات به وفور یافت می شود. در واقع این محصولات مانند ضد آفتاب هستند و باید آن ها را تمدید کنید. همچنین می ‌توانید از برندهای مختلف مخصوص نوع پوست و شرایط متفاوت استفاده کنید . این محصولات را از داروخانه خریداری کنید. البته نباید آن ها را به پوستی بزنید که دچار حساسیت شده است. زمانی که به این محصولات نیاز ندارید، پوست خود را شستشو دهید.

 

۲-لباس هایی با رنگ روشن بپوشید.

اگر از استفاده از مواد شیمیایی برای دفع حشرات راضی نیستید، یا آن را دوست ندارید، لباس هایی با رنگ روشن بپوشید. حشراتی مثل پشه ها به رنگ‌ های تیره مثل آبی و سیاه بیشتر جذب می شوند. برای جلوگیری از نیش حشرات مثل پشه حتماً لباس‌ های رنگ روشن مثل رنگ سفید یا طوسی استفاده کنید. این رنگ لباس نه تنها به دفع حشرات کمک می کند، بلکه احساس خنکی بیشتری را در روزهای گرم تابستان به شما خواهد داد.

 

۳-از عطر و ادکلن های قوی و بوی گل استفاده نکنید.

همه ما دوست داریم که بوی خوب بدهیم ؛ مخصوصا از رایحه هایی که از گل های طبیعی به دست آمده اند. این بوهای خوشایند می توانند باعث جذب حشرات مخصوصاً در مناطق گرمسیری بشوند. پس بهتر است که از این گلدان ها در مکان های سر پوشیده و بسته استفاده کنید.

 

حتما بخوانید: ارائه/ سخنرانی تاثیرگذار: چطور با قدرت شروع کنیم و با قدرت به پایان ببریم؟

 

۴-آبلیمو بنوشید.

از آن جایی که بیشتر پشه ها بویی شبیه به لیمو می دهند، به همین دلیل خودشان از این طعم و بو خسته شده اند و آن را دوست ندارند. اضافه کردن چند قطره آب لیمو به آب و نوشیدن آن به شما کمک می ‌کند که موجود جذابی برای حشره هایی مثل پشه نباشید . در واقع این روش جزء بهترین ها برای دفع پشه ها می باشد. البته نباید از این روش هرروز استفاده کنید، زیرا کم‌ کم برای آن ها عادی خواهد شد.

 

۵-به پوستتان سیر بمالید.

یک گزینه مناسب به جای نوشیدن آب لیمو می تواند استفاده از حبه های سیر و مالیدن آن ها روی پوستتان باشد. البته بسیاری از افراد از این روش استقبال نمی کنند، زیرا از بوی سیر متنفر هستند اما با استفاده از این روش می توانید از شر نیش پشه و خارش بعد از آن خلاص شوید .

 

۶-شمع سیترونلا روشن کنید.

در مناطقی که پشه ها رفت و آمد دارند، می توانید از شمع های سیترونلا استفاده کرده و آن ها را روشن کنید.

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد